THE UNKNOWNS
(Featured inside a collective exhibition at Atelier Viaduegobbitre - Fotografia Europea 2015 - Reggio Emilia / Italy)
Il distacco tra uomo e natura, così come il rapporto di convivenza tra di essi, si è progressivamente accentuato nell'era moderna. Un fenomeno irreversibile, che sottolinea quanto contraddittoria sia la nostra relazione con il mondo naturale, in un'era in cui le differenze tra realtà e artificio sono sempre più incerte e indefinite.
L'importanza della quiete e della lentezza, dell'armonia tra uomo e natura, in contrapposizione alla velocità frenetica dei nostri tempi.
The Unknowns sono gli esseri umani contemporanei, indefiniti e indefinibili, fuori luogo e fuori contesto in un mondo sempre più cinico e non più a misura d'uomo
The divide between man and nature, as well as the relationship of cohexistence between them, has become increasingly larger in the modern era. It's an irreversible phenomenon that underlines how our relationship with natural world is contradictory, in an era when the differences between reality and artifice are day by day more vague and undefined.
The importance of this stilness and slowness in opposition to the frenetic speed that characterizes the modern era.
The Unknowns are the contemporary humans, undefined and undefinable,ina pposite and out of context in an increasingly cynical world.